3.beseda v knihovně

Drijverová, Martina – Domov pro marťany aneb o handicapu jinak

  • 004
  • 006
  • 007
  • 008
  • 010
  • 011
  • 012
  • 013
  • 019
  • 020
  • 021
  • 024
  • 026
  • 027
  • 029
  • 034
  • PB141563
  • PB141564
  • PB141565
  • PB141566
  • PB141568
  • PB141573
  • PB141575
  • PB141576
  • PB141577
  • PB141579
  • PB141580
  • PB141581
  • PB141582
  • PB141583
  • PB141584
  • PB141585
  • PB141586
  • PB141587
  • PB141588
  • PB141589
  • PB141590
  • PB141592
  • PB141593
  • PB141594
  • PB141595
  • PB141596
  • PB141597
  • PB141598
  • PB141599
  • PB141601
  • PB141603
  • PB141606
  • PB141619
  • PB141620
  • PB141621
  • PB141622
  • PB141623
  • PB141624
  • PB141625
  • PB141626
  • PB141627
  • PB141629
  • PB141631
  • PB141632
  • PB141634
Web Slide Show by WOWSlider.com v4.7

 

Tentokráte nás kniha seznámila s desetiletou Míšou, která se s rodinou přestěhovala do nového města a má obavy, jak ji přijme nová třída, jestli si najde kamarádku. A hlavně jak se bude v novém prostředí dařit bráškovi Martinovi, který je trochu jiný? Její bratr je kluk s Downovým syndromem. Michala se za něj střídavě stydí a také ho chrání. Příběh o tom, jak je těžké se odlišovat, s námi procházela paní knihovnice Radka Pachmanová . Společně jsme na 100-kový metr pokládali slova, která vystihují, čím se lidé liší.(např. brýle, tmavá plet, vada řeči,hloupost,malá výška,tlustý, vzteklý….) Jak náš metr tolerance k odlišnostem dopadl, uvidíte v galerii fotek. My jsme na oplátku vyprávěli paní knihovnici o Liborovi

Libor je náš spolužák.Na první pohled na něm není nic vidět, školák jako každý druhý. Ale my víme, že se nemuže najíst ,protože jeho střeva nepracují  , jak by měla. Má stomii a žilní katetr a musí i na sebe dávat pozor. A my se snažíme být ohleduplní a chránit ho, když třeba cestujeme do knihovny nebo do divadla, před neurvalými cestujícími. Občas mu není dobře a to je pak pár dní doma nebo v nemocnici. Nemá to tak lehké jako my. Ale je to šikula a školu zvládá „levou zadní“, kam se na něj někdy hrabeme.

Na závěr jsme pomocí hudebních nástrojů vstupovali do čteného příběhu a vždy, když se v příběhu někdo nechoval ohleduplně a tolerantně, jsme na nástroj zahráli. Zvládali jsme to výborně. Beseda se nám moc líbila a těšíme se zas za měsíc. Vše uvidíte na fotkách a videu( náš kameraman Matyáš neváhal a točil a točil třeba i vleže na zemi 🙂  ).

 

video1: beseda úvod

video2: stovkový metr tolerance

video3: hudbou označíme nesprávné chování

závěr: